Hotel Hunger
Get Your Hands Off

Hotel Hunger: Get Your Hands Off

Album / EMI-Medley
Udgivelse D. 06.04.1999
Jan Opstrup Poulsen

Det er aldrig rigtig lykkes Hotel Hunger at slå helt igennem på den.danske rockscene, og alligevel hører de til kredsen af etablerede danske.rocknavne. Det altid velspillende band med den storsyngende Jimmy.Jørgensen har ofte befundet sig besnærende nær tidens.dominerende musikalske trend og på den facon humpet et halvt skridt.bagud. Med '95-albummet Mars Needs Guitars tog Hotel Hunger dog en.kolbøtte, og demonstrerede stor kreativitet og opfindsomhed..Opfølgeren Happy Hour var igen et mere regelrettet rockalbum, og.det var atter ude på de skrå brædder, bandet måtte.gøre sig gældende..Med Get Your Hands Off står Hotel Hunger tydeligvis ved en.skillevej, og der spores en vis usikkerhed i retningsbestemmelsen. Albummet.gør op med den traditionelle tunge guitarrock, der har kendetegnet Hotel.Hunger, og satser mere på den maskinelle lydflade og de til stadighed.stærkere melodier, som også er blevet bandets varemærke.gennem de senere år..Det er igen René Cambony og Knut E. Haavik, der er producerpar, og de.har fået tilført Hotel Hunger noget af den snurrighed og det enkle.melodianslag, der gjorde Mars Need Guitars til bandets bedste album. .Get Your Hands Off har en række dejligt skødesløse.rocksange, der på ingen måde forhaster sig, men nyder det frie.udsyn, og bestemt også lyder sådan. Sangene Sympathy og.Drive-In Believer er på hver deres måde 'klassisk' Hotel.Hunger, hvor Jimmy Jørgensen synger med et underfundigt smil på.stemmebåndet. Balladerne Third Eye Blind og Elephant Song.slår fast, at rockballader er en uundværlig del af deres.repertoire..Til gengæld er det ganske uforståeligt, at Hotel Hunger.forsøger sig som et opdateret INXS på titelsangen og spilder gode.kræfter på de elektronisk inspirerede Pillpopper og Happy.Family for at gennembryde bunden med den hip-hop-lignende.Overrated..Get Your Hands Off viser derfor også Hotel Hungers naturlige.begrænsninger. De er og bliver et rockband, og kan sprænge de.traditionelle rammer med en løssluppen kreativitet, men de kan.også hurtigt lyde som en parodi på dem selv, som i den pinagtige.Overrated.