Jason Falkner
Can You Still Feel?

Jason Falkner: Can You Still Feel?

Album / Elektra / Warner
Udgivelse D. 06.04.1999
Finn P. Madsen

Take a chance with me/And you will find you're only dreaming/Dream awhile and.when you wake/You'll find me gone', lyder introen til multi-instrumentalisten,.sangskriveren og sangeren Jason Falkners andet soloudspil i eget navn. Og det.er bestemt en chance, der er værd at række ud efter, for Can You.Still Feel? er et lille vidunder af en drøm, der ingen ende burde.tage. Den talentfulde amerikaner, der før har trådt sine sko i.Jellyfish, The Grays og hos Eric Matthews, har bestemt fået sat sin.solokarriere på vinger, hvor suset af de store højder mærkes.fra første færd. Falkner, som selv har arrangeret, selv betjener.alle instrumenter og har produceret i samarbejde med Nigel Godrich (Radiohead,.Beck) lader ingen chancer gå fra sig, når det store popdrama skal.udspilles; her går finesse og ekvilibrisme op i noget større..På My Lucky Day og All God's Creatures sættes af i et.huggende glamdrama med det store scenetæppe trukket op, mens.Revelation og Goodnight Sweet Night sagte lader melankolien sive.ud som den sødeste sirup. At Falkner fanger en musikalsk i fortidens.kløft med navne som The Move, Big Star og Beatles er ingen skam,.tværtimod udvider han derudfra snu som en ræv sin sans for klassisk.pop forførelse i Eloquence, Holiday, See You Again.og den vemodige I Already Know træder ud af sin lidende skygge med.et stormende guitar-attack. Ikke på noget tidspunkt spændes buen.for hårdt på Can You Still Feel? Jason Falkner spiller sine.kort helt inde på kroppen som den store eskapist med drømmen, der.aldrig kan blive for stor.