Maya Albana
Maya Albana

Maya Albana: Maya Albana

Album / Virgin
Udgivelse D. 29.04.1999
Jan Opstrup Poulsen

Med en fortid som chokoladebrun popsild i Nice Device og ungdommelig.studievært på tv er Maya Albana for længst blevet et.etableret navn i den kulørte ugepresse. Men nu er den 25-årige.Maya Albana tilsyneladende blevet træt af bare at være et navn, og.har kastet sig ind i en musikalsk forvandlingsmaskine, der gerne skulle.genføde hende som en attråværdig popdiva..Alle sejl er sat til på denne ganske imponerende, men også meget.forudsigelige debut, der har det efterhånden velkendte producerpar Kasper.Winding/Thomas Blachman som primus motor. Efter succesen med Caroline Henderson.har de to herrer været ivrige bagmænd for en lang række unge.lovende kunstnere, men deres musikalske koncept begynder nu at vise sig som.lidt af en hæmsko..Maya Albana synger sig smukt igennem et stilistisk veldrejet popalbum, der.tripper fornøjeligt af sted på en meget bevægelig og.organisk bund, hvor jazzede og filmiske rytmeklip svirrer i luften. Her er.masser af cool James Bond og velformede hooklines, men den samlende enhed.mangler. Hvad Maya Albana helt præcist er gået efter på.hendes debutalbum, fortoner sig i den blankpolerede overflade..Faktisk lyder det hele så forbandet flot og forfærdelig meget af.Winding/Blachman, at det unge talent må kæmpe en næsten.håbløs kamp for at komme ud på den anden side af to.distingverede herres idealbillede af en popsangerinde. De ved nok, hvordan.sådan en popplade skal drejes, men måske skulle de have ladet.pudsekluden være blevet hjemme og taget Maya Albana med på.råd.