Spain
She Haunts My Dreams

Spain: She Haunts My Dreams

Album / BMG
Udgivelse D. 23.06.1999
Finn P. Madsen

Det er efterhånden gået fire år siden Los Angeles bandet.Spain udgav deres kritikerroste debut The Blue Moods Of Spain, hvor de.af elementer af jazz, blues og pop i slow tempo fremmanede en slags melankolsk.tusmørke stemning. Melankolien er stadig drivkraften bag sanger,.sangskriver og bassist Josh Hadens udtryksfulde sange, der har fået en.smule mere flow. Josh Haden er søn af den kendte jazzmusiker Charlie.Haden, og æblet falder ikke langt fra stammen, når talentet skal.forvaltes. She Haunts My Dreams samler op, hvor forgængeren slap,.hvor grundstemningen hentes i Hadens rugende tristesse, som er et yderst.værdifuldt kardinalpunkt for hele bandets eksistens. Albummet slutter og.starter med to kontrapunkter, opbruddet i I'm Leaving You og det.eviggyldige i Our Love Is Gonna Live Forever, hvor Haden med sin.fløjlsbløde og dybe vokal messer disse bekendtgørelser,.som gjaldt det livet. Det gør det ganske givet, for Haden synger.dem, som verden er ved at gå under, hvor han til sidst kommer ud som en.helhed på den anden side, reddet af de sange, han så sagte.lægger for dagen. Stærkest står sange som den.soulpåvirkede Before It All Went Wrong, Hoped And Payed med.forfinede steel guitar flader og den sorgfulde Easy Lover, hvor cello og.strygere maler himmelen sort. Få kan som ham ramme den blå.grundtone i følelsesregistret, et sted hvor tomme glas, udbrændte.smøger, og knuste hjerter i de rugende morgentimer lader ensomheden.stikke som en dyb kile og former det stof, She Haunts My Dreams er.kommet til verden på.