Alisha's Attic
Alisha Rules The World

Alisha's Attic: Alisha Rules The World

Album / Universal
Udgivelse D. 02.06.1999
Finn P. Madsen

Deres vokaler lyder rigtigt pussenussede, men søstrene Karen og Shelley.Poole vil allerhelst være rigtige slemme, derfor drikker og bander de,.så fanden tilkaldes. De har opfundet og taget bandnavnet Alisha's Attic.efter den lille fiktive og tospaltede engel ved navn Alisha, som på den.ene side er rigtig sød og på den anden en gemen djævelsk.bisse. På deres debut Alisha Rules The World forbliver.uartighederne dog i baggrunden, dertil er sangene drysset for meget med sukker..At æblet ikke falder langt fra stammen, når der skal spilles.iørefaldende pop høres tydeligt i I Am I Feel og.titelnummeret Alisha Rules The World. For Karen og Shelley er.døtre af Brian Poole, guitarist og sanger i The Tremeloes, som havde sin.storhedstid midt i 60erne. Et andet af dette årtis pigebands The.Shangri-Las har givet sin inspiration til Alisha's Attic's smukke og.uimodståelige vokalarbejde, mens dynamikken skal findes hos en af.90'ernes store kvindelige kunstnere Alanis Morissette. Hvad instrumentering.angår, befinder søstrene sig lysår væk fra farmands.håndspillede musiceren, derimod har de valgt at lade producer Dave.Stewart overhælde numrene med syntetisk synthesizer lyd og diverse.samples. Og det er et af problemerne ved denne debut, man har villet en masse.med nutidens musikalske isenkram uden egenlig at vide, hvilken vej man ville.gå. Synd og skam, for pigerne kan med deres sødmefyldte.korharmonier og udemærkede sangmateriale virkelig få smagen af.honning frem uden, at det virker synligt klistret.