Warren G
Take A Look Over Your Shoulder

Warren G: Take A Look Over Your Shoulder

Album / Universal
Udgivelse D. 03.06.1999
Michael C.U.P. Rasmussen

Warren G´s andet album er på gaden hvilket betyder, at der er lagt i.ovnen til endnu en omgang ultra west coast hip hop a la Snoop Doggy Dogg og 2.Pac med rolige dansevenlige rytmer. Warren G har overhovedet ikke formået.at forny sig siden hans succes debut lp. På Take A Look Over Your.Shoulder kører Warren G i samme rille som sidst. Han har sikkert.tænkt, at det gik jo fint sidste gang, så hvorfor ikke.fortsætte lidt endnu. Jeg skal lige tilføje, at undertegnede ikke.bryder sig om kunstnere, som hviler for længe på laurbærrene.uden at anstrenge sig det mindste for sine fans. Warren G´s problem er, at.siden hans debut lp er der alt for mange rapkunstnere, som har brugt den.speciale lyd som blandt andre Warren G høstede stor succes på. Den.nye lp er utrolig ensformig og kedelig i længden. Det er som om pladen.aldrig kommer i gang for eksempel på nummeret Relax Your Mind.bruger eller rettere misbruger han i omkvædet den legendariske EPMD.linje 'Relax your mind and let your conscience be free /and get down to the.sounds of EPMD'. Her har Warren G dog udskiftet det sidste med sit eget.navn. Værst går det for ham på Bob Marley´s I Shot.The Sheriff som han desværre har forvandlet til en g-funk version..Først og fremmest er det modigt af enhver kunstner, der tør.fortolke en af Bob Marleys klassikere. For eksempel slap The Fugees helskindet.fra deres version af No Woman No Cry, men hvis man som Warren G ikke.klarer skærene, så må man også stå til verbal.nedsabling af diverse Bob Marley fans så som undertegnede.