Swell
Too Many Days Without Thinking

Swell: Too Many Days Without Thinking

Album / Beggars Banquet / Playground
Udgivelse D. 02.06.1999
Finn P. Madsen

Nøjagtigt 4 forskellige producere, 4 studier på 551 dage.måtte San Francisco trioen Swell operere med før, de kunne udsende.Too Many Days Without Thinking, som de påbegyndte indspilningerne.til kort efter udsendelsen af deres forrige album 41 fra 1994. Det.mundede ud i, at deres amerikanske pladeselskab nægtede at udgive cd'en,.heldigvis sprang Beggars Banquet til, der hele tiden har udsendt deres plader i.Europa. For To many days without thinking er et fremragende udspil fra.et band bestående af David Freel (guitar, vokal), Monte Vallier (bas) og.Sean Kirkpatrick (trommer), som i næsten et årti har spillet en.underdrejet og sær skæv guitarrock, der lige så godt kunne.være hentet fra en roadmovie indspillet i et skur i Arizonas.ørken. Cd'en er deres mest klarsynede til dato, hvor trådene fra.de tre forrige er samlet til et mere gennemført udspil. Det skyldes.især valget af den endelige producer Kurt Ralske (Ultra Vivid Scene), som.i sit hjemmestudie i New York har givet dem et løft til noget, der mere.lyder som helhed end flagrende musikalske brudstykker. Den cirklende.semi-akustiske guitar er stadig kendetegnet for Swell, der i numre som Trow.The Line, Make Mine You og (I know) The Trip brydes op indefra med.en forvrænget guitarlyd, som kløver sig lige igennem sangenes.melodiøse væv. De iørefaldende What I Always Wanted.og Sunshine Everyday indhylles i nogle bølgende.keyboardflader, som sammen med David Freels kølige stemme skaber en.spøgelsesagtig mystik. Trods trængslerne er det lykkedes for Swell.at lave et album, der ikke lader sig mærke af de mange forhindringer,.tværtimod virker det som om gruppen er på vej mod et kunstnerisk.højdepunkt.