Prefab Sprout
Andromeda Heights

Prefab Sprout: Andromeda Heights

Album / Sony Music
Udgivelse D. 02.06.1999
Jan Opstrup Poulsen

Det er med Prefab Sprout, som det er med kærligheden. Den er værd.at vente på. Intet mindre end syv år er løbet i livets.timeglas siden den fantastiske Jordan: The Comeback. Det kan forekomme.som en evighed, men igen er det som med kærligheden. Den ruster aldrig..Andromeda Heights er da også en uforbeholden hyldest til.kærligheden og dens uforløste mysterier. Intet er altså.forandret hos sanger og sangskriver Paddy McAloon, der tilsyneladende stadig er.tabt for denne verdens mange ubarmhjertigheder. Han bekymrer sig nemlig langt.mere om de sære ting, som kærligheden og livet i almindelighed.gør ved ham og os andre. Han undrer sig dybsindigt over, hvor stjernerne.kommer fra, og er overbevist om, at svaret på kærlighedens.gåde skal findes deroppe på den lysende stjernehimmel. Han glemmer.da heller ikke, at formane os om, at vi skal huske at give kærligheden.videre til en vi holder af. .Prefab Sprout spiller stadig ufejlbarlig popmusik fra før den blev.frarøvet sin uskyld. Med imiterede strygere, sublime vokalarrangementer.og drivende sentimentale sange giver Prefab Sprout et seriøst bud.på den eviggrønne klassiker. Tolv styks af dem, der hver.især lever et overjordisk liv, og på intet tidspunkt uden bandets.velkendte ironi..Hvor Paddy McAloon er uimodståelig som sangskriver, er han en fabelagtig.arrangør, der fuldstændig uden for tidens trend og tone bygger.sine helt egne musikalske paladser, der i fremførsel kan forekomme.uhyggeligt underspillet. Det gør næsten ondt sine steder, at lytte.til disse små mirakler..Andromeda Heights er altså som kærligheden. Derfor virker.den også kun hvis man tør.