Brownstone
Still Climbing

Brownstone: Still Climbing

Album / Epic / Sony Music
Udgivelse D. 24.06.1999
Henrik Bæk

Den amerikanske r'n'b- og soultrio Brownstone etablerede sig solidt på.toppen af nye amerikanske grupper indenfor den hastigt voksende soulbranche, da.de i 1995 debuterede med cdudgivelsen From The Bottom Up, der.øjeblikkelig af en samlet musikpresse blev udråbt som 90'ernes.souludgivelse..Her er de så med den længe ventede efterfølger kaldet.Still Climbing, som viser pigetrioen fra sin absolut bedste side, med en.omgang topprofessionel soul, der siden den flotte debut har kendetegnet denne.gruppe..Gruppens umiskendelige varemærke er de fantastiske og helt.uimodståelige vokalarrangementer, der ved en sammenligning får.resten af soulbranchens pigegrupper til at ligne musikalske nybegyndere. Og det.er sagt med stor respekt for disse grupper, men rykker ikke ved det faktum, at.Brownstones smækre sorte soulstemmer når kunstneristiske.højder, og at de tre pigers sammensmeltede stemmer kan få det til.at løbe koldt ned af ryggen på selveste Snemand Frost..Alsidigheden er der også sørget for på Still.Climbing, hvor hippe r'n'b grooves, solid soul og bløde ballader.fylder cd'ens i alt 12 numre. .Numre som Let's Get It Started, 5 Miles To Empty, Kiss And Tell og.Revenge, sidstnævnte produceret af danske Soulshock rykker med.afsindig dansevenlig soul, og bærer da også tydelig præg af,.at cd'en har en vis Hr. Michael Jackson som executive producer. .Den stille ballade In The Game Of Love er dog uden tvivl cd'ens.højdepunkt, og det nummer er faktisk hele cd'en værd. De brusende.stemmer når hér oktaviske horisonter, hvor man lukker.øjnene og drømmer sig langt væk i et musikalsk univers,.hvor den ene harmoni overgår den anden..På numrene Love Me Like You Do, Around You og på.genindspilningen af det gamle Alicia Meyers 1980'er hit If You Play Your.Cards Right er der mere musikalsk øreguf fra samme bløde.skuffe..Brownstone er ganske enkelt berusende på Still Climbing, og det er.vanskeligt at forestille sig, at gruppen kan overgå sig selv en gang til,.nemlig ved næste pladeudgivelse. Men hvem ved ?