Paradise Lost
One second

Paradise Lost: One second

Album / Music For Nations / MNW
Udgivelse D. 04.06.1999
Keld Rud

Gutterne i Paradise Lost er nogle enormt nedtrykte og pessimistiske mennesker..Du ved den slags, der ser frem til begravelser. Det lyser ud af det sort/hvide.coverbillede, der portrætterer en gammel, rynket kone med lukkede.øjne. Og ud af bandbilledet hvor de virkelig har taget 'jeg tror, jeg.muligvis vil slå mig selv ihjel i dag'-minen ud af garderoben. .En sangtitel som This Cold Life indikerer også, at vi langt fra.har at gøre med Shiny Happy People. Men så bare vent til du.hører musikken, der er gemt inden i al denne dystre indpakning. Vi taler.virkelig om den musikalske manifestation af dyb, knugende sorg. På One.Second har den engelske kvintet heldigvis givet slip på de meget.hæmmende og klodsede euro metal-rødder, de førhen uden.reservation omfavnede. Væk er den træge musikalske.dødvægt, der angiveligt var forårsaget af et for stort.forbrug af plader med dårlige, svenske doom metal-bands. Erstatningen.kommer i form af et mere kommercielt, musikalsk og appellerende udtryk. Sange.som Say Just Words, Mercy, The Sufferer og Disappear er af.høj, høj kvalitet og burde sagtens kunne sikre Paradise Lost en.del nye venner blandt fans af Sisters Of Mercy og Depeche Mode. For One.Sencond er helt klart rock og ikke metal. Og nogle af numrene indeholder.næsten mere keyboard end guitar. Paradise Lost står her med et.virkeligt godt album, og når det ikke bliver til mere end fire.GAFFA-ruller skyldes det, at jeg personligt kun kan kapere One Second i.ganske små portioner. At lukke denne plade ind i stuen, er som at sige ja.til at undergå en massiv depression, og i længden bliver det sgu'.lidt for trist og gråt for mig.