Det Brune Punktum
Helbredelsen

Det Brune Punktum: Helbredelsen

Album / EMI-Medley
Udgivelse D. 24.06.1999
Jan Opstrup Poulsen

Der er dømt absolut sommerhit på Det Brune Punktums.frastødende album Helbredelsen. De råhitter velfortjent med.den vulgære Jeg Vil I Seng Med De Fleste, der kan få selv.undertegnede til at hoppe lallende rundt med bukserne ned om haserne og.skråle med på de ord, der ikke kan gengives i dette seriøse.magasin..Hella Joof, Peter Frödin og Martin Brygmann har tidligere med Lex &.Klatten og radiosatiren vist, hvordan man på grusomste vis kan revse det.funklende 90'er-liv og sætte popmusik til den bidende satire. Nu kalder.de sig Det Brune Punktum og har sat Bellevue Teatret på den anden ende.med forestillingen 'Helbredelsen - af manden med den visne hånd.eller du må godt i numsen'. .Som det fremgår af titlen, er Det Brune Punktum ensidigt analfikseret og.helt under bæltestedet, hvilket ikke kan skjules på de 10.nærgående popsange, hvor halvdelen var en del af forestillingen..Men Det Brune Punktum er andet end forkølelsessår og dejlige.numser. Det er også Martin Brygmann, der har skrevet musikken, og han.ved, hvordan et godt sommerhit skal skrues sammen. Albummet er hovedsageligt.smægtende 80'er-pop al a Rugsted/Kreutzfeldt, News, Back To Back og.Halberg/Larsen, og det er næppe en tilfældighed, at producerne.tæller Stig Kreutzfeldt, Peter Biker, Nis Bøgvad og Nikolaj.Steen..På Helbredelsen løfter sangene sig dog op over poppens.trivialiteter, fordi Det Brune Punktum på deres helt egen og.kærlige facon forstår at gøre tykt grin med de fleste.popgenrer og 90'ernes ekstreme trang til selviscenesættelse. .Helbredelsen er en rystende levnedsskildring set gennem øjnene af.et stort røvhul, og lanceret som ren sommerpop til numsen-bar.