Luscious Jackson
Electric Honey

Luscious Jackson: Electric Honey

Album / Grand Royal / Virgin
Udgivelse D. 02.08.1999
Finn P. Madsen

Udsprunget fra samme scene i New Yorks hip hop miljø som Beastie.Boys, er det efterhånden lykkes for den kvindelige Luscious Jackson, nu.reduceret til en trio, at løsrive sig mere og mere fra sit udgangspunkt,.ved at benytte et bredt sortiment af farverige musikalske inputs. Ikke at.trommeslageren Kate Schellenbach (med en fortid i Beastie Boys), guitaristen og.sangerinden Jill Cunniff og keyboardspilleren Gabrielle Glaser har brudt med.deres brug af hip hop-samples og pulserende storbybeats, for dem findes der i.store mængder på deres tredje udspil, Electric Honey. I forhold til.deres forrige langspiller, Fever In Fever out, som Daniel Lanois producerede.med stort udbytte, mangler her samme dybde af mystik og sofistikation, kun.Beloved og Christine, med netop Daniel Lanois på slideguitar, indeholder.disse hypnotiske momenter. Derimod har sangene fået et luftigt og mere.flygtigt anslag, som på de fængende Ladyfingers, Sexy Hypnotist og.den disco-agtige Summer Daze. Rigtig hæsblæsende bliver det.på Fantastic, med Debbie Harry på vokal og Space Diva, hvor bandet.spiller en gang hæsblæsende new wave, der har sine momenter, fordi.de ikke helt slipper deres fornemmelse for, hvordan et beat skal sparkes.afsted, uden at miste den pulserende krydsning af rap og hip hop. Luscious.Jackson har med Electric Honey lavet et album for sommeren, der med sine.fængende omkvæd flyder sødt som honning, og med stor effekt.klæber sig fast til lyttere med hang til andet end overflødigt.sukkerstads..