Poul Krebs
Forbandede Vidunderlige Tøs

Poul Krebs: Forbandede Vidunderlige Tøs

Album / Sony Music
Udgivelse D. 30.08.1999
Jan Opstrup Poulsen

I disse hastigt trendskiftende tider er det ikke almindeligt, at kunne.gøre sig til talsmand for, at intet nyt er godt nyt. Men hos.sangskriveren Poul Krebs er der bestemt intet nyt at hente på Forbandede.Vidunderlige Tøs, og det er virkelig godt nyt. .Det nye skulle da lige være, at han er super veloplagt, synger sine sange.med stor indlevelse og efterhånden forvalter sin sparsomme sangstemme.optimalt. Men det er der ved nærmere eftertanke intet nyt i. Sådan.var han også såmænd også på de to forrige albums.Små Sensationer og Kosmorana, der gjorde Poul Krebs til alle danskeres.sangskjald. .Med Forbandede Vidunderlige Tøs bliver der sat en fed streg under denne.position. Albummet er ganske enkelt spækket med sangbare.småhistorier fra nær og fjern. Det er de sædvanlige sange om.kærligheden, dagen og vejen og ej at forglemme udlængslen, der.lever og har det godt hjemme hos Krebs på hans Samsø-domicil..Heller ikke det er der noget nyt i..Udlængslen har denne gang drevet Krebs til både Austin og New.Orleans, hvor han sidstnævnte sted indspillede i Daniel Lanois studie..Han fik selvfølgelig hevet fat i et par amerikanske studierotter, der.har gjort sig med John Hiatt og John Mellencamp. Det er nok nyt, men er bestemt.ikke overraskende, og resultatet er der intet nyt i..Der hviler dog en aura af Austin, New Orleans og amerikansk.håndværk over Forbandede Vidunderlige Tøs, der er lidt mere.fyldig og frembrusende i sin lyd, end Poul Krebs tidligere har turde.være, og der er langt op til en stribe landeplager på det.melodiøst stærke album. Men er det egentlig nyt? Næppe. Lad.os bare konkludere, at Poul Krebs yder sit bedste Forbandede Vidunderlige.Tøs, og det virker befriende bekendt..