Alison Krauss
Forget About It

Alison Krauss: Forget About It

Album / Rounder / Playground
Udgivelse D. 30.08.1999
Peter Widmer

Den amerikanske violinist og sangerinde Alison Krauss er født i 1971..Klassisk skolet skrev Krauss kontrakt med Rounder Records som fremmelig.14-årig, og hun pladedebuterede i 1985. Det var dog først ti.år senere Alison Krauss blev stjerne, og i dag har hun status som.én af de helt store inden for Bluegrass-genren. Ganske vist promoveres.Alison Krauss som 'Country' eller 'Neo-Country' eller 'No Depression.Country'-kunstner, men i bund og grund er det Bluegrass-musikken Alison Krauss.er rundet af. Forget about it er det 8. soloudspil fra Alison Krauss, og med.sig har hun sit fremragende orkester Union Station m.fl. 'Dæmpet' er det.overordnede prædikat, der kan sættes på dette primært.akustiske udspil, hvor vokalen naturligt nok er i fokus, smukt båret frem.af Krauss og hendes medmusikanter. Her gør den fabelagtige Jim Keltner,.der er hyret til disse indspilninger, sig som sædvanlig positivt.bemærket med kongenialt trommespil, men også f.eks. Alison Krauss'.to faste guitarister Dan Tyminski og Ron Block leverer fornemt arbejde..Overraskende nok finder man Todd Rundgrens ballade It Wouldn't Have Made Any.Difference, der afvikles med frysende fine vokalpræstationer fra.kapelmesterens side. Den meget lavmælte Maybe er ren vokalfryd og i den.trommeløse Never Got Off the Ground giver Alison Krauss.anskuelsesundervisning i fiolspil. Lyle Lovett og Dolly Parton medvirker.på afslutningsnummeret Dreaming My Dreams with You, albummets reneste.C&W-skæring. Forget About It er et pænt, velproduceret men lidt.for jævnt produkt. Mere spræl i foretagendet næste gang,.tak.