James Hunter
Kick It Around

James Hunter: Kick It Around

Album / Ruf / MNW
Udgivelse D. 30.08.1999
Peter Widmer

Den britiske rhythm'n'blues påvirkede retro-pop-rocker James Hunter, der.spiller guitar, synger og komponerer, er vel nærmest et ubeskrevet blad i.Danmark. Men senere på måneden, samt til oktober, gæster.James Hunter og hans band landet, og herfra kan det anbefales at møde op.til Hunters koncerter, for Hunter & Co. er et positivt bekendtskab på.en scene. Denne seneste cd-udgivelse fra Hunter & Co. er også.værd at stifte bekendtskab med. Foruden Hunter på guitar og vokal.høres Damian Hand på tenorsax, Nick Lunt på barytonsax, Dave.Lagnado på kontrabas og Preston Prince på trommer. Og denne kvintet.udgør en tæt sammenspillet enhed. Albummet er produceret af Boz.Boorer og dét er han sluppet godt fra, for lydbilledet falder fint i.tråd med Hunters 1950'er og tidlige 1960'er musikalske aners udtryk..Vokalt lyder Hunter som en hæs udgave af et mix af en tidlig Cliff.Richard og The Everly Brothers. Hunter står for alle numre minus tre, og.mandens kompositoriske evner skal der ikke herske tvivl om. Mollena er f.eks..en akustisk orienteret, dæmpet og melodiøs lille sag, der godt.kunne gå hen og blive et rigtigt pigehjerteknuser-hit. Better Luck Next.Time viser Hunter som den økonomiske guitarist han er, via en god,.tør guitarsolo, hvor den næsten glemte 'tremolo-pind' bliver.rørt lige netop sådan. Der er flot sax-arbejde på Believe Me.Baby, der er noget så danse-provokerende, og den afsluttende Tell Her for.Me afrunder på bedste vis dette charmerende album, der er en positiv.modvægt til tidens dominerende populærmusik-toner.