Peter Bruntnell
Normal For Bridgwater

Peter Bruntnell: Normal For Bridgwater

Album / Slow River / MNW
Udgivelse D. 30.08.1999
Finn P. Madsen

Musikalsk er den i London fødte Peter Bruntnell milevidt hjemmefra, for.med en dedikeret ægthed, har han på sit tredje udspil, Normal For.Bridgwater, begivet sig ud på en rejse i det amerikanske landskab med en.tidløs indlevelse, der skal ledes længe efter fra en brite. Den.sympatiske sanger og sangskriver kan da også bryste sig med at være.den første, som er blevet signet til det lille hotte Boston-selskab Slow.River, der har fremragende roots-udgivelser som Josh Rouse og Willard Grant.Conspiracy på samvittigheden. Længsler og hjemve nager som en.sårbar kile i den muld Peter Bruntnell betræder på den anden.side af Atlanten, tusinder af kilometer fra den lilleput-by, han måtte.forlade og som albummet har taget navn af. Med sprukken vokal, pedalstel og.skarpt optrukne guitarlinier, spiller han sig på You Won´t Find Me.ind på livet af Son Volt, hvis Eric Heywood medvirker på albummet,.hvilket trækker den musikalske sti skarpt op, mens Forgiven med.skramlende effekt leder tankerne hen på The Replacements. At Peter.Bruntnell har lært sin lektie under de amerikanske himmelstrøg, er.Cosmea et ypperligt bevis på, filene violiner, banjo pickings og.sangerens ægte cowboyvokal, gør nummeret til en glohed traver midt.i den øde prærie. At Bruntnell midt i al hjemveen har en god.portion humor i behold, viser den iørefaldende poptraver med den.brillierende titel By The Time My Head Gets To Phoenix, hvilket yderligere.gør Normal For Bridgwater til en herlig musikalsk oplevelse, hvis.ophavsmand ser ud til at have fundet nye de rødder.