Dissing, Dissing, von Daler og Dissing
Græsset Må Betrædes

Dissing, Dissing, von Daler og Dissing: Græsset Må Betrædes

Album / Joker Records / Kavan
Udgivelse D. 29.09.1999
Jens Villy Pedersen

Ja, så har de gjort det igen. Nytænkning og avancerede.udtryksformer må vi skyde en hvid pind efter. Her er det sangene, det.handler om, sange som vil være nye for de fleste af GAFFAs læsere -.men som kendes af deres forældre eller deres bedsteforældre. Men.det er ikke så vigtigt, når de er tilsat Dissing-magien og.sønnerne og vennerne, som akkompagnerer smukt og enkelt på guitar,.bas, keyboard og mundharmonika. Her bliver sangene vedkommende i en intim.klubstemning, ikke mindst især på grund af Poul Dissings rå.og umiddelbare fortolkninger. . 'Er der egentlig nogen, der ved hvor lang en.snobrødspind skal være? - der findes vist ik' en standard, det er.et spørgsmål om, hvad den kan bære' - en rigtig.Dissing-tekst, men skrevet af nyeste medlem af familien, Las Nissen, i en sang.om ensomhed ved et bål på en strand. Forundringer over dagligdags.episoder går igen i Poul Dissings øjebliksbillede om en mandag.morgen: 'Et sted derude lyder en tuden fra et tog, jeg ikke længere kan.nå' - den smærtefulde mandag morgen rulles op minut for minut, og.situationen bliver uudholdelig i en skrækkelig rustik blues. Heldigvis.kommer redningen i næste nummer om den lille sommerfugl, som blafrer.rundt i en dejlig have. Bjørn Tidmand må fryde sig over denne.mexikansk inspirerede romantiske udgave med den ømmeste strygerbacking..Dog er der noget foruroligende i Rasmus Dissings overstemme, som truer den.glade lille flyver under himlen blå, for selv en sommerfugl må til.slut folde sine vinger og blive til støv, snøft. En cd, som er.skabt til Poul Dissings trofaste lyttere, men er med sangenes holdbarhed.også et bud til et yngre publikum..