The Wannadies
Yeah

The Wannadies: Yeah

Album / RCA / BMG
Udgivelse D. 29.09.1999
Finn P. Madsen

Guitarrocken lever i bedste velgående i det nordlige Sverige,.nærmere sagt i den lille rockmetropol Skellefteå, som blandt andet.har fostret bands som This Perfect Day, A Shrine og Stardog, og hvor også.The Wannadies har tjent deres musikalske lærepenge. Med det femte udspil.Yeah på et multinationalt label og nu bosiddende i London er The.Wannadies for alvor klar til at erobre internationalt territorium. Yeah.er simpelthen et berusende udspil med bandets varemærke, de gode.omkvæd, helt i front, og med produceren og ex-Cars-medlemmet Ric Ocasek.til give bandet den kant på lydsiden, de ind imellem har manglet på.forgængerne, ser intet ud til at kunne stoppe dem. Allerede fra den.tumult-agtige starter I Love Myself og Big Fan og Kill You.mærkes den frodige blanding af grunge og garage spillet med pedalen.helt i bund og et glimt i øjet. Og dem er der masser af, både.musikalsk og tekstmæssigt, hvor The Wannadies på titelnummeret nok.lever ungdommens rus, men er ganske klar over, at det er op til dem selv at.komme videre i livet: 'Wasted maybe we care / we are just a bunch of kids / but.we have a plan / we're a customised breed'. Er der noget, bandets centrale.skikkelse Pär Wiksten kan, så er det at trække.iørefaldende ballader ud af ærmet, såsom Don't Like You,.Can't See Me Now, Low Enough og den Mike Hedges-producerede String.Song, alle sammen leveret med iørefaldende, spændende.musikalske inputs og en råben på klassikerstatus. Yeah er et.omkuldslående udspil, som besidder en ukompliceret ungdoms kraft og har.så meget luft under vingerne, at The Wannadies med lethed kan blæse.ethvert middelmådig britisk indie-rockband væk og gøre dem.til skamme for evigt..