Linda Ronstadt And Emmylou Harris
Western Wall - The Tucson Sessions

Linda Ronstadt And Emmylou Harris: Western Wall - The Tucson Sessions

Album / Asylum / Warner
Udgivelse D. 29.09.1999
Peter Widmer

De to amerikanske vereran-sanglærker Linda Ronstadt og Emmylou Harris har.begge en alenlang, fornem solo-produktion bag sig. Tidligere på.året kunne de høres sammen med Dolly Parton på country.&western-albummet Trio II, der ligesom denne udgivelse havde.legendariske Glyn Johns som producer. Albummet er indspillet i Tucson, der.ligger i det sydlige Arizona, og denne gang er det ikke c&w, de to kvinder.excellerer i. Derimod høres numre af for.eksempel Leonard Cohen, hvis.Sisters of Mercy fra Cohens debut-album fra 1968 her leveres i en.'tra-la-la-kvidder-udgave', man godt kunne have undværet. Stærkt.står derimod Jackson Brownes For A Dancer, hvor Neil Young.bidrager med kongenialt mundharpespil og fin vokal. Patti Scialfas.Valerie leveres på fornem vis, og her bør man bemærke.det solide basspil fra den oversete, men i musikerkredse stærkt.respekterede sanger, guitarist og bassist Andy Fairweather Low. Low var.forsanger i sen-1960'er-popgruppen Amen Corner og har flere fine.solo-produktioner bag sig, hvoraf for eksempel La Booga Rooga (1975) og.Be Bop 'n' Holla (1976) er produceret af ingen ringere end Glyn Johns..Og så høres Low på guitar på Eric Claptons.Unplugged (1992). De to uforlignelige canadiske søstre Kate &.Anna McGarrigle bidrager også på nærværende udgivelse;.blandt andet på den meget smukke 1917, og der afrundes på.bedste vis med Bruce Springsteen-kompositionen AcrossThe Border, der.leveres, så ikke et øje er tørt. Linda Ronstadt og Emmylou.Harris samt deres medmusikere har leveret et udmærket, lavmælt.album, der fortjener mange lyttere..