Foo Fighters
There Is Nothing Left To Lose

Foo Fighters: There Is Nothing Left To Lose

Album / BMG
Udgivelse D. 01.11.1999
Finn P. Madsen

I venstre kanal bryder en skærebrænder af en guitar ind med nogle.klassiske rock´n´roll akkorder, mens højre kanal er udsat for.et tørt smældende trommeanslag, hvorefter det hele nedtones over i.et sofistikeret vers med Dave Grohls kælne vokal i front, men med.omkvædet bryder uvejret for alvor løs, en komplet overstyret og.infernalsk riff huggende guitar blæser alt agterud. Nummeret Stacked.Actors er en fremragende og omkuldslående åbner på Foo.Fighters tredje udspil There Is Nothing Left To Lose, som besidder alt, hvad.et klassisk rock album skal uden, at det på noget tidspunkt bliver for.finpudset. Efter at have trådt sine sko i verdens mest berømte.grungeband Nirvana, har Dave Grohl udviklet sig til en ganske habil.sangskriver, som forener den gode melodi med et fremadskridende udtryk uden.egentligt at gøre særligt meget brug af sin fortid, dertil er han.heldigvis for kløgtig. Efter at have lagt brak i en rum tid uden.pladekontrakt og halveret som band, har Foo Fighteres for alvor kridtet skoene.og er med hastige skridt klar til at erobre et større publikum. Den.uimodståelige single Learn To Fly har alt, hvad der skal til for at blive.et hit, men Gimme Stitches blanding af boogie og sumpet glam snor sig.fornøjeligt om Grohls vokal, der hele tiden skifter mellem det inderlige.og det nikotin hvæsende. De gode omkvæd er strøet ud over.det meste af albummet, som ofte påkalder sig en sangskriver som Matthew.Sweets sans for uimodståelige melodimageri, derfor klæber There Is.Nothing Left To Loose også til afspillerne er rum tid i nu.