Humleridderne
Typisk Tårnby

Humleridderne: Typisk Tårnby

Album / Sony Music
Udgivelse D. 01.11.1999
Mark Dalhoum Pedersen

Med deres tredje album fortsætter Humleridderne at sprede hygge, fest og.farver og ikke mindst positivitet. Samtidig forsøger de at være.samfundskritiske og at dele deres syn på det danske borgerskab..Ridder-drengenes intentioner er der intet i vejen med, og Typisk Tårnbys.overordnede koncept og skivens budskaber er da også ganske fine, selvom.de på ingen måde er nyskabende..Men Typisk Tårnby lider af dens ekstremt dårlige produktion og.humleriddernes middelmådige og alt for sentimentale og fortærskede.lyrik. Humoren fra Jeg Gi'r En Omgang Hvis Du Gi'r To er på dette album.erstattet af Riddernes småpinlige forsøg på at være.dybdegående, kritiske og poetiske. Et eksempel er nummeret Gammel, som.handler om, hvorledes vi i vort samfund behandler ældre mennesker.respekt- og hensynsløst. Herpå observerer Humleridderne: 'Alting.falmer, forsvinder og forgår / Men det er penge i dag, der bestemmer.hvornår'. Mere plat findes dansk rap næppe. Dog indeholder Vennerne.Ga' og Ledestjernen sjove og kløgtige ordspil, men virkelig god lyrik.findes der for lidt af på albummet..Produktionsmæssigt befinder pladen sig på et meget lavt niveau..Humleridderne har tydeligvis forsøgt at skabe en helt ny lyd inden for.hip hop, blandt andet ved hjælp af live-instrumenter og 80'er-agtige.synth-lyde. Problemet er, at Ridderne ikke har formået at tilføje.produktionen nogen som helst form for hip hop-flavor. Musikken hører.simpelthen ikke hjemme på et rap-album..Typisk Tårnby er et album, som virker malplaceret i den danske rap-scenes.verden, det er folke hip hop som MC Clemens så rigtigt døbte det,.da han udgav sit album sidste år.