Kim Wagner
All I Ever Wanted

Kim Wagner: All I Ever Wanted

CD / EMI-Medley
Udgivelse D. 01.11.1999
Sohail Hassan

EMI/Medley springer endnu engang på banen med et nyt dansk soul navn..Tidligere har pladeselskabet lanceret Daniel, Shirley og Juice. Nu er turen.kommet til Kim Wagner. En fyr der nævner Donny Hathaway, Rahsaan.Patterson og Marvin Gaye som sine forbilleder. Da jeg for et års tid.siden interviewede Rahsaan, nævnte han denne fyr han havde mødt.til sin optræden i DR, som var rørt til tårer. Det var Kim.Wagner. Der er ingen tvivl om at Kim har hjertet på rette sted og.brænder for soul genren. Det er en meget personlig debutplade bygget hans.personlige erfaringer. Han har selv produceret, arrangeret og skrevet alle.numrene. Han spiller også de fleste instrumenter på mange af.numrene. Projektet er blevet til i hans personlige studie 'The Box' over en.årrække. Han har fået hjælp fra nogle garvede gutter i.branchen, som Nikolaj Steen og Jan Lysdal, hvilket forklarer den meget rockede.lyd, der desværre kendetegner mange af numrene. Heldigvis har han.også fået hjælp fra de nye talenter Marek Lapok og Mikkel.Damgaard, hvilket gør at nogle af skæringerne oser af nyt liv.indenfor dansk musik. CD'en indeholder alt lige fra dansevenlige diskoslaskere.som Prayin' For Rain til virkeligt Funky Rahsaan-agtige numre som For Real,.It's Not Enough og Free til iørefaldende pop-ballader som titel nummeret.All I Ever Wanted. Kim Wagner's stemme er ikke den mest imponerende jeg har.hørt. Lidt for skinger til at være rigtig rå og dyb R&B-.og Soul-vokal i verdensklasse. Han betegner selv sin stemme som en slags.George-Michael-Jackson-agtig og det er nok ikke helt ved siden af. Check f.eks..hvor meget Jackson der er over If I Fall. Musikalsk ville en sammenligning med.Eric Gadd ikke være helt ved siden af heller. Alt i alt et mix, der.gør pladen til et meget spændende nyt bekendtskab. Jeg er ikke.bleg for at indrømme at de nævnte numre gør denne skive til.en vellykket debut og Kim Wagner til et navn jeg vil holde øje med i.fremtiden..