Eurythmics
Peace

Eurythmics: Peace

Album / BMG
Udgivelse D. 02.11.1999
Lars Nielsen

Få har som den britiske duo Eurythmics leveret soundtracket til et helt årti. Sangeren/tekstskriveren Annie Lennox og produceren/guitaristen Dave Stewart sendte fra debuten i 1981 til det sidst udsendte album We Too Are One i 1989 en imponerende ladning af skinnende, klare, intelligente, overraskende og ekstremt iørefaldende hits ud i ørene på 80'er-folket.Sprudlende popperler som Sweet Dreams (Are Made Of This), Who's That Girl?, Here Comes The Rain Again og There Must Be An Angel (Playing With My Heart) står stadig distancen. Overraskende nok gør duoen det også her ti år senere. Efter en af deres sjældne optrædender sammen ved The Brit Awards i februar i år fandt Annie Lennox og Dave Stewart sammen igen. Resultatet er Peace, som består af 11 holdbare sange med netop det magiske touch af seriøs pop, der kendetegnede Eurythmics op gennem det forrige årti. Nok lyder det ikke så nyt som midt i 80'erne, men numrene besidder skiftevis den krystalklare kølighed og den strømmende varme, som får én til at ville høre dem igen og igen. Bare starten på albummet med 17 Again, der sprudler af glæde over at være sammen igen og genopleve det kreative kick, efterfulgt af den smukke ballade I Saved The World Today og så over i den medrivende rocksang Power To The Meek, og så - ja jeg kunne fortsætte gennem hele albummet. Annie Lennox synger sig gennem enhver lydmur, og Dave Stewart har produceret med vanlig fornemmelse for kringlede detaljer og ren lyd. Det er få ting fra 80'erne, der holder til et comeback. Eurythmics er en af dem.