Mojo Hands
Rockville

Mojo Hands: Rockville

Album / Cope Records
Udgivelse D. 02.11.1999
Jakob Nederby

Da det Århusianske Rhythm & Blues/Rock orkester Mojo Hands udgav.deres debut CD Rockin' the Roots på eget selskab sidst i 1997 var det til.flotte anmeldelser. Kernemedlemmerne Henrik Hansen (sang/mundharpe) og.guitaristen Michael Nadolny, med fælles fortid i legendariske Trouble.Cats, har i de sidste to års tid været suppleret af de to fhv..Henning Stærk musikere Poul Madsen (b) og trommeslageren Erik Lodberg. Og.denne fast sannemtømrede enhed er nu ude med Rockville på det.nystartede Cope Records. CD'en er flot produceret af Mojo Hands og J. Bo.Nielsen, og som titlen antyder, er der tale om et rock album, men de musikalske.rødder er stadig at finde i Rhythm& Blues-genrens frodige muld. I.denne omgang har man valgt at indspille seks cover-numre samt fire.egenkompositioner. Og alt leveres med et for danske orkestre usædvanligt.drive, der i Skandinavien ellers kun høres hos svenske bands som f.eks..Bluebirds og Blueass Blues Band. Rockville er indspillet live i Mox Studios i.Kbhv. foran et publikum, no overdubs, og der er ikke mange åndehuller.på denne CD! Der lægges ud med en tung version af Wilco Johnsons.Sneakin' Suspicion, og så kører det derudaf. Ed Cobbs Tainted.Love, afleveres med swingende beskidt guitarspil, og Madsen og Lodbergs.langsomme, skæve Two Ton Tony viser, at Mojo Hands ikke er uden humor..Nadolnys guitar-rocker Hard on Gumbo kunne være skrevet af Bo Diddley..Overraskende nok finder man Marc Bolans I Love to Boogie med kildrende.pianospil ved Esben Just, og gang i den er der sandelig. Et pusterum får.man med den instrumentale C&W-agtige Long Walk Back med flot mundharpespil..Mojo Hands har lavet en forrygende CD. Ind i CD-afspilleren med dén, og.så er det ellers ud på dansegulvet!.