Wonderbrass
Live at cafè bopa

Wonderbrass: Live at cafè bopa

Album / Cope Records
Udgivelse D. 06.01.2000
Peter Widmer

Selvom den har været accepteret, er det nu ikke fordi brass band-musikken.har været specielt populær i brede kredse, men med dannelsen af den.københavnske septet WonderBrass og med indspilningen af sammes.nærværende debut-cd, skulle der være basis for en fornyet.interesse for og udbredelse af brass band musikken. For WonderBrass er nemlig.et originalt, forfriskende og nyskabende tiltag, der består af unge, men.erfarne musikere, hvoraf de fleste har rytmisk konservatoriebaggrund. Peter W..Kehl (trompet), har spillet og turneret med bl.a Kid Creole & the Coconuts..Stig Naur (tenorsaxofon), er leder af sin egen jazzkvartet. Peter Jensen.(basun) spiller bl.a. med Radioens Big-Band, og så har han turneret.med f.eks. David Sanborn. Jakob Munck (sousafon) spiller bl.a. med Ib.Glindemanns Big-Band. Esben Duus (trommer) har spillet med bl.a. Etta Cameron.og Kenn Lending. Thomas Carlsen (sang & perc.), ) har bl.a..medvirket på plader med Marilyn Mazur, og spiller bl.a. i.rocksammenhæng. Endelig er der rapperen Shaka Johnson, der har stor.live-erfaring og som også medvirker på flere cd-indspilninger..Live at café bopa indeholder 14 covernumre i WonderBrass'.helt egne, spændende arrangementer. Der er fx fed Funk i Ornette Colemans.Ramblin' , en velfungerende udgave af Herbie Hancocks Watermelon.Man tilsat rap, og Duke Ellingtons klassiker The Mooche leveres med.fine soli af Stig Nauer og Peter Jensen. Og de her nævnte flotte.solo-præstationer er ikke de eneste; dém er der nemlig mange af!.Og så fungerer det fremragende med kombinationen af brass band musik og.rap. Der er ikke én eneste dårlig skæring på denne.udgivelse; ikke én eneste malplaceret tone. WonderBrass har med live.at café bopa lavet en charmerende, swingende, vildtvoksende perle af.et up-to-date, unikt og traditionsfornyende album, der bør.vinde genklang langt ud over Danmarks grænser. .