The Corrs
In Blue

The Corrs: In Blue

Album / Warner
Udgivelse D. 11.08.2000
Lars Nielsen

Hvordan kan man hade irske The Corrs? Helt ærligt, det er jo umuligt. De er smukke, i hvert fald er de tre søstre Andrea, Sharon og Caroline, de er ekstremt succesrige, og så har søskendeflokken Corr fire par misundelsesværdige ører for flotte melodier og lækker produktion. Som forgængeren Walk On Corners er den nye In Blue en perfekt, pletfri popmenu, der passer lige godt til kakkelbordet i provinsen, højskolens hyggefester og storbyens små stereoanlæg. Alle kan lide The Corrs. Det er næsten for godt til at være sandt. Og helt sandt er det selvfølgelig ikke. Hvis nogen ikke bryder sig om gruppen, er det måske, fordi den laver musik, der nok er tilgængelig og til tider smuk, men til gengæld lyder, som om hjertet, nødvendigheden og den kreative drivkraft er forsvundet bag de velarrangerede lag af pæn lyd, pæne melodier og pæne stemmer. For der er ingen tvivl om, at The Corrs har nogle af poppens flotteste korarrangementer, og på de tre første numre Breathless, Give Me A Reason og Somebody For Someone sætter de også en ny og højere standard for, hvad de egentlig er i stand til med netop deres popmusik. Det er udmærkede sange, som langt overskygger resten af In Blue, bortset fra måske den oplagte Radio og den dovne Rain. De resterende sange ligner hinanden og glider sammen i velflydende vellyd. Ingen tvivl om, at The Corrs på det nye album har prøvet at udvide deres musikalske hjemland med lidt halvhjertet R&B, men det er ikke lykkedes at lave bedre numre af den grund. Grundlæggende er de en familiegruppe med smukke stemmer, poptalent og evnen til stænke traditionelle irske toner ned i menuen i lige de rette doser, som ikke skræmmer nogen væk..In Blue giver stadig ingen grund til at hade The Corrs, men de 15 sange giver heller ikke særlig mange grunde til at være helt vilde med dem..