Stina Stina
Dumb Angel

Stina Stina: Dumb Angel

Album / EMI-Medley
Udgivelse D. 13.09.2000
Jan Opstrup Poulsen

Med klare radiohits som Don’t Talk og Be Thankful har danske Stina Stina allerede markeret sig som en af tidens pågående popsild, der forstår at bide skeer med et solidt omkvæd og med stor naturlighed tiltvinge sig adgang til æterens forjættede popland. Bag Stina Stina finder vi Christina Groth, der tidligere var frontfigur i dance-bandet Sound Of Seduction. Men nu er Christina kommet faretruende tæt på de 30 år og sætter alt ind på at lægge den hurtige euro-dance bag sig med et stilfuldt og gennemproduceret album, der forsøger at give plads til både nuancer og eftertænksomhed. Med kæresten Chief 1 som medkomponist og producer er det lykkedes ganske udmærket. Men mest af alt er Dumb Angel en popplade, der er skabt til radioen og sætter alt ind på at skære de to til tre rigtige hits, som kan få pladen til at leve mere end et par dage i publikums bevidsthed. Dumb Angel vil næsten med garanti kunne klare sig gennem efteråret, fordi den har de rigtige hitkvaliteter og holder sig til tidens kantede og hårde pop. Christina Groth er derfor stadig en hårdtpumpet popsild, men ved en målrettet og energisk arbejdsindsats leverer hun varen på et ellers idéforladt - men solidt - popalbum. De to klare hitsange Don’t Talk og Be Thankful berettiger på alle måder Stina Stinas tilstedeværelse på popscenen, selv om tomheden kan blive anstrengende i det lange løb. Alligevel formår Stina Stina at overraske positivt i den enkle popperle Old Fool, der viser hende fra en mere følsom og nuanceret side. Mere af det.