De fjorten sange på Pizzicato Fives album The Fifth Release From Matador er alle opkaldt efter filmtitler. Wild Strawberries, Roma, A Room With A View og La Guerre Est Finie for nu at nævne nogle stykker, men det er svært at spore sammenhæng mellem disse film og P5s sange. Jeg vil ikke påstå, at jeg er god til japansk, så hvad den sikkert både ironiske og bevidste Tokyo-duos sange handler om, ved jeg ikke. Men man har vel lov til at gætte. Pizzicato Fives univers er som en uendelig runde Lykkehjulet på japansk, hvor smarte og uundværlige køkkenmaskiner og andet guf for den bevidste husmor udloddes, og hvis kvaliteter igen og igen besynges. Man ser for sig de japanske choruspiger svanse letpåklædt rundt om smarte bybiler til en blanding af nostalgipop a la tidlig Cardigans, den rene kitsch a la et japansk svar på Sweethearts og samplinger af bigbands, virtuose spinet- eller el-klaver-soli og moderne abrupte rytmer. Vi er i TV-reklamernes lydunivers, hvor alt er ren overflade. Lækkert, eksotisk og dyrt lyder det, og tomhjernet på et højere plan..