Sheryl Crow
C'mon C'mon

Sheryl Crow: C'mon C'mon

Album / Universal
Udgivelse D. 08.04.2002
Jan Opstrup Poulsen

Man går aldrig helt galt i byen med Sheryl Crow. Den amerikanske sanger og sangskriver har nok fjernet sig fra den mere rendyrkede rootsrock i takt med, at populariteten har nået de himmelske højder. Men Sheryl Crow er i den grad det solide håndværk, der er fast fokuseret på den enkle sangskrivning og det gode omkvæd.
Sheryl Crow har efterhånden markeret sig som en af de betydeligste kvindelige sangskrivere i Amerika, hvilket hun på ingen måde ligger skjul på. På bedste amerikanske vis kan C'mon C'mon fremvise en fornem gæsteliste, der blandt andre tæller Stevie Nicks, Lenny Kravitz, Don Henley og Emmylou Harris. Det er dog ikke disse gæsteoptrædener, der gør C'mon C'mon til en god oplevelse. Duetten med Don Henley er decideret flæbende og viser med al tydelighed, at den tidligere Eagles-sanger er blevet gammel og sentimental. Weather Channel med countryikonet Emmylou Harris er dog et af albummets smukkeste skæringer.
Men C'mon C'mon skal nydes for Sheryl Crows vindblæste sange og hendes flotte stemmepragt, der så godt klæder den sprøde og kontante guitarrock. Selv om Sheryl Crow med C'mon C'mon har ønsket at lave et rockalbum lige ud ad landevejen, der bevidst søger den musikalske midterrabat, så er det befriende at lytte til iørefaldende rockmusik, der ikke ender i en omgang Bryan Adam'sk tomgang. Sheryl Crow har i selv de mest klæbrige øjeblikke fremdrift i sangene, og hun glemmer heller ikke sin grovskårne guitarlyd. Med et godt sangskrål og bid i guitarerne lyder Sheryl Crow mere og mere som Chrissie Hyndes arvtager som den cool rock'n'roll-kvinde, der også har hang til de store rockballader.
Med C'mon C'mon er Sheryl Crow atter klar til at indtage tronen med kvalitetssikker voksenrock og en udsøgt fornemmelse for en stærk mainstreamrock.