x
Revlon 9: Roskilde Festival, Campingscenen

Revlon 9, Roskilde Festival, Campingscenen

Revlon 9: Roskilde Festival, Campingscenen

Anmeldt af René Wiborg | GAFFA

Svensk trio satte elektro-party-beats til solskinstimen

Goth-folket udvandrede, straks 80’er-trommemaskinen sprang ud i pappet på højttalerne. Resten af os nød den svenske trio Revlon 9, som indtog Campingscenen med et minimalistisk set-up.

Et par keyboards (bl.a. en Roland Juno 50), sequencer, elektrisk guitar og bas var de enkle redskaber til at give os disco/synth-pop med punkæstetik. Og så kunne man ovenikøbet danse til det.

Mørkhårede Maria Eilersen (guitar, voc.) og ultra-blonde Åsa Cederqvist (synth, voc.) var som taget ud af en kosmetikreklame - iklædt stramme sorte satinbukser. Den potente, mandlige bassist Nandor Hegedüs var til gengæld bøve-klovnet i sine neongrønne tights (med bule i) og plastik-knæbeskyttere.
Musikalsk er det tydeligt, at Revlon 9 dyrker deres niche konsekvent. Derfor har trioen allerede fået succes både på plade- og livefronten i New York-området.
"Langt ude musik," sagde en publikummer, men han ku’ lide det … og blev. "I feel fucking fantastic," sang Åsa.

Atter ros til Campingscenen for at præsentere et bredt musikalsk spekter.


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA