x
The Eighties Matchbox B-Line Disaster: Roskilde Festival, Pavilion

The Eighties Matchbox B-Line Disaster, Roskilde Festival, Pavilion

The Eighties Matchbox B-Line Disaster: Roskilde Festival, Pavilion

Anmeldt af Kristian Danholm | GAFFA

New wave på speed

Dette branding-fjendtlige navn er lige så lungekrævende som bandets musik. Hvis du leder efter dynamik, så led videre. Beskrivelsen i jeres lille festival-hæfte kan i skodde for vildt. EMBD spiller speed-punk i new wave-forklædning. Deres look og performance støder i bund med en kaotisk og frygtindgydende autoritet. Som Dennis Hopper i Apocalypse Now - eller endnu bedre: Som Danzig uden muskler. Hvis jeg var ny på musikmarken, ville jeg absolut lægge nogle frø her, men dette kaotiske speed-univers er lidt frastødende. Det mest imponerende er, at de selv kan finde rundt, for de ender konsekvent det samme sted - meget brat. De har en klassisk manisk udstråling, specielt hos forsangeren, der ved nærmere eftersyn bævrer med hele underansigtet, når hans ekstase indfinder sig. I det hele taget har koncerten karakter af en religiøs oplevelse, blandt andet manifesteret ved, at forsangeren to gange spadserer ned i graven og modtager sine disciples hyldest.


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA