Lars H.U.G., Grøn Koncert, Odense

Lars H.U.G.: Grøn Koncert, Odense

Anmeldt af Peter Elsnab | GAFFA

Lidt for laid back

To trepersoners-sofaer afgrænsede scenen, da Lars H.U.G. med band serverede laid back westcoastrock foran et begrænset publikum på Dyrskuepladsen i Odense.

Og det var lidt for symbolsk.

På sin seneste plade, ”Save Me From This Rock’n’Roll” spiller Lars H.U.G. rock med den solrige, behagelige westcoast-Californiasound, der i stor stil florerede, da han selv spillede punk med Kliché i starten af karrieren for snart 25 år siden. Og isoleret set fungerede numre som ”Real Magic”, ”Chain” og ”Pray” med retrolyden, som også Cardigans dyrker den på deres seneste album, aldeles fremragende i solskinnet lørdag eftermiddag, men Lars H.U.G. er og bliver en sær snegl, så det ellers fine indtryk blev spoleret lidt af kunstnerens særegne sceneperformance.

En groovy easy listening-version af ”Backwards” fra det forrige album ”Kiss And Hug From A Happy Boy” blev således spoleret af en alt andet end happy Lars H.U.G., der efter brokkerier hos lydmanden lavede lydprøve midt i nummeret. Han var ligeledes tydeligt utilfreds med ikke at kunne få revet det magelige publikum med sig, og opfordringerne til klap løb hurtigt over i ”klap i, klap ud, klap op, klap ned og klap frem”, ligesom han af uransagelige grunde insisterede på at tale jysk til det fynske publikum.

At han stadig kan synge, og at bandet kan spille, så sofaerne på scenen skulle vise sig totalt overflødige, druknede derfor i skæve attituder, og man ville ønske, at han senere på dagen kunne tage ved lære af Suedes Brett Anderson, der mestrer performerkunsten til perfektion.

Men den flyske Lars H.U.G. er og bliver Lars H.U.G., og derfor blev de fem kvarter en noget løs og ujævn affære.

Real Magic
Pray