Tim Christensen
Honeyburst

Tim Christensen: Honeyburst

CD / EMI Music
Udgivelse D. 01.09.2003
Jan Opstrup Poulsen

Tim Christensen bliver betragtet og bevogtet som en af de få guldfugle på den yngre danske rockscene, der endnu ikke har mistet den farverige fjerpragt, der lokker publikum til. Og Tim Christensen gør da også et virkelig godt job for at leve op til de store forventninger. Med landeplagen Right Next To The Right One fra den populære og umanerligt ligegyldige tv-serie Nikolaj og Julie, så kan de fleste af os stadig nynne med på en Tim Christensen-komposition, som der har været tradition for de sidste 10 års tid.
Honeyburst lægger bestemt heller ikke distance til debutsuccesen Secrets On Parade, men fortsætter i Tim Christensens sikre melodiske spor, der dyrker den tørre rocklyd med klare referencer til The Beatles og Led Zeppelin. Alt er altså ved det gamle hos den unge rockveteran, hvor balladerne har det klare overtag. Honeyburst er dog præget af, at rocksangene er mere runde i deres form og produktion, og man finder ingen sang som Get The Fuck Out Of My Mind på albummet. Tim Christensen har tydeligvis koncentreret sig om mere ligevægtige kompositioner, og som helhed fungerer Honeyburst bedre end forgængeren, men den har så ikke den samme uregerlige vildskab og mangler også en klassesang som Love Is A Matter Of…. Vi får de gammelklassiske rockdyder at høre hele vejen igennem som på den flotte Don’t Leave Me But Leave Me Alone og i No Easy Key. Tim Christensen får fuldt ud demonstreret sin overlegne rockforståelse, men undervejs bliver det en kende for akademisk, og måske netop her kan det være, at forventningerne har spillet ham et puds. Honeyburst mangler nemlig lige den ekstra tone, der får sangene til at sætte det blivende aftryk.