Marvellous: Spot 10, Musikhuset, Foyer, Århus

Marvellous, Spot 10, Musikhuset, Foyer, Århus

Anmeldt af Christian Langballe | GAFFA

Marvellous spillede glad pop/rock med et skadinavisk snit, der lige så godt kunne være taget fra Arne Jacobsens tegnebord.

Marvellous entrede scenen klædt i et naivistisk hvidt look, og spillede en omgang glad godmorgen-poppet rock, som var de fra et drømmeland uden skyggesider. Bag bandet kørte en video i samme stil som den, der er at finde på bandets flotte hjemmeside (www.marvellous.dk). Marvellous havde lært, hvad Sprite prøver at tage patent på: Image Is Everything.

Marvellous var glade for at spille på Spot 10. De spillede med en nærmest Treo-agtig insisteren på at gøre det godt. Og det gjorde de såmænd også, uden at der var en konstant høj kvalitet numrene imellem. Musikken var bygget op af en dyb bas, en energisk trommeslager, to letbenede og diskante guitarer, bl.a. tilsat en omgang melodica. De to sangfugle Thomas Skydsgaard og Mette Arhøj supplerede hinanden godt, i et samspil som mindede om en mellemting mellem Aqua og Moon Gringo. Det var musik med hoppestemning og så 80’er-inspireret, at man næsten kunne høre de smalle læderbælter. Marvellous er en omgang happy boys og en enkelt happy girl. Desværre bliver udtrykket i længden for pænt. Der må godt komme lidt flere kanter i glansbilledet.

Marvellous træder en smule ud af glansbilledet på koncertens bedste nummer. Hér fanger de samme frækhed som sendte Junior Senior verden rundt. "Don’t Stop" er at finde på bandets ep, som er produceret af Marco Manieri, der også har passet knapperne for The Cardigans, The Sounds og Lake Placid. Slægtskabet med de svenske helte er hørbart.

Marvellous spillede sig sikkert ind i inderkredsen af talentmassen i dansk musik. De sejlede os en tur rundt i en svenskinspireret udgave af pop/rock-skovsøen. Så ønsker man sig bare lidt flere bølger i farvandet, eller lidt flere pletter på det hvide tøj.