B&B International: Rust, København

B&B International, Rust, København

B&B International: Rust, København

Anmeldt af Søren Moon Vestergaard | GAFFA

Super duper dub

Orientalske pling pling-lyde blandet med dub og reggae flyder ud over scenekanten, da B&B International åbner Mid Week Brakes på Rust. Godt hundrede publikummer har taget opstilling foran det fem mand store ensemble. Bassisten lagde fra start stilen med fremtrædende solide basgange, der var gennemgående for aftenens syv numre. Resten af bandet tilsatte støjguitar, rytmeæg, samples, mundharmonika og ekko. Det hele smeltede elegant sammen, mens tankerne fløj til jamaicanske dancehalls.

Efterhånden, som de fem hvide københavnerknægte fik scenevarmen, blev både sammenspillet og forsamlingen på gulvet tættere og tættere. Da dansk/brasilianske Carla Alexandar i tredje nummer kom på scenen og lagde sin energiske mørke portugisiske vokal øverst på reggae/dub/electro-lydbilledet, steg temperaturen på Rusts Mainfloor endnu et par grader.

Men Joseph Agami (med storebrødrene Al og Kuku) forlangte alligevel "More Fire...!!", da han og makkeren, LDM, indtrådte på scenen efter Carla Alexandars sikre levering af nummeret "Quickly". Jamaicaneren LDM med dreadlocks og hampbladet på T-shirten var på en gang helt fremme og dog tilbagelænet på mikrofonen. Men det unge publikum greb hurtigt opfordringen til at lave larm. Alle tre gæstevokaler var befriende ingredienser oven på de første lange og ensformige instrumentalnumre. Derefter fulgte højdepunkterne med up-tempo ragga-versionen af "Poor Man", med LDM i top. Et nummer, som også Gwen Stefani netop har haft fingrene i. Til sidst kom afskedssalutten med den uhyre velspillede humørpille "Rootical Station", hvor hele huset svajede. Her viste også den yngste Agami-prins for alvor rap-klasse. På dette tidspunkt havde alle for længst overgivet sig til Bullshit & Bullocks Internationals lækre elektroniske reggaeunivers. Også lyden på Rust var i orden.

B&B International udgav sidste sommer debutalbummet "Hobbylab".

B&B International spiller i aften på VoxHall i Århus sammen med åndsbeslægtede Malkin Zany