The Sharing Patrol: Rust, København

The Sharing Patrol, Rust, København

The Sharing Patrol: Rust, København

Anmeldt af Søren Moon Vestergaard | GAFFA

Midt i en rockstorm

"Welcome to the Sharing Patrol class reunion!", lyder det fra scenen.
7 et halvt års stilhed er brudt. Sharing Patrol er tilbage one night only i anledning af Rusts 15 års fødselsdag (og så lavede de lige i sidste øjeblik en snigpremiere dagen før på Pitstop i Kolding). Celebs, coolier og kendere. "Dørlisten" var lang til denne ekslusive reunionkoncert. Men også et yngre publikum havde fundet vej til genopstandelsen af 90'ernes danske rockrebeller.
"Time To Live" sparkede liv i festen, og trioen spredte god stemning fra start. Bandet indstillede patruljeringen af den danske rockscene i 1997, og mange havde tydeligvis savnet Sharing Patrols ligefremme rockstil. Allerede i "The Leech" havde salen hænderne over hovedet i taktfast support på et tætpakket Rust.

Bas, guitar, trommer og så af sted. De veloplagte værter serverede en gang melodiøs sang i tungt guitarfræs. Hertil små skæve anekdoter fra det hårde rockliv om numre som "Illegal Alien", der blev skrevet, mens forsanger, Seattle-boen Johnny Sangster, søgte greencard til Danmark. Og det hele smagte af mere. Trioen gav hinanden masser af musikalsk plads og fyldte derfor desto mere tilsammen. Rusten var hurtigt pudset af numrene, der stort set alle havde indbygget en lang guitarsolo. Blandt publikum blev der ivrigt akkompagneret på de medbragte luftguitarer. Uden for Rust hærgede snestormen. Flere gange måtte forsangeren tørre duggen af brillerne for at få klarsyn over begivenhederne. For indenfor rasede rockstormen.

På med Pernille
"Dér har vi rockens svar på Helle Thorning-Schmidt," lød det pludselig begejstret fra sidemanden. Og ganske rigtig stod Swan Lees Pernille Rosendahl pludselig på scenen og trallede sammen med Tore Eg (eks-Little Triggers m.fl.) med på "No Doctor" og flere af ekstranumrene som endnu en treat til den allerede fornøjede skare. Noget, der pyntede væsentligt på "nørdernes hævn"-looket denne herlige gensyn-med-venner-og-fans-aften. Knap to gavmilde timers godt humør med Sharing Patrol, der nærmest ikke var til at hive ned fra scenen, da de først var klappet ind til ekstranumrene. Nu med en ekstra mand på keyboard, Jakob Palitzsch (der også var medlem af gruppen i de unge år). Det var velspillet temporock med elementer fra punk til britpop. Det var gode gamle dage med fornyet energi. Det var fem stjerner.