Booty Cologne: Rust, København

Booty Cologne, Rust, København

Booty Cologne: Rust, København

Anmeldt af Anne Ingevold | GAFFA

Jeg har ingen idé om, hvad jeg skal kalde det, men jeg ved, hvordan det blev oplevet! Og måske man skal lade være med at forsøge at sætte en betegnelse på alt for derefter at proppe det ned i en kasse.

Booty Cologne er en af den slags bands, det er umuligt at sætte en label på. Én ting er dog hævet over enhver tvivl. De er funky. De er fresh. Og de leverer varen. Også på denne søndag, hvor det vel kun var at forvente, at publikum ville være slidte. Det er de færreste, der går umærket gennem en 1. maj, i særdeleshed når den rammer en søndag, og der således kan være en sandsynlighed for, at visse folk kører på for tredje dag i træk.

Skønt koncerten var annonceret til kl. 21, og ja, vi ved vel alle, det betyder, at den reelt begynder kl. 22, var der, da den lille viser stod på 11 og den lille passerede 12, stadig ikke publikum nok til at kunne fylde gulvet foran scenen. Stemningen var dog på plads, og residerende DJ Cars10 gjorde sit for at give den et nøk opefter.

Da drengene endelig entrede scenen i selskab med Little T, der, indtil hendes soloudspil rammer pladeforretningerne, er bedst kendt for sin medvirken på Bikstok Røgsystems ”Cigar”, var publikum så fuldtalligt, som det nåede at blive. Alligevel var der mere end rigelig plads til at lade sig overvinde af Booty Colognes funkede rytmer, der kun blev mere og mere vellydende og dampende, som minutterne gik.

Der var næsten tale om ren symbiose band og publikum i mellem. Stemningen ramte mest af alt noget, jeg har oplevet på udenlandske jazzklubber til jamsessions, og det var en fryd at være til en koncert, hvor snak var overflødig, og de optrædende så ud til bare at lade tingene ske. Det var som at være vidne til en privat hyggeaften i studiet, hvor Tue Track, Abdulla S (Jeppe Saugmann), Kristoffer Sjelberg og Little T lod spilleglæde få frit løb. Deres blanding af dancehall, hiphop, funk, ska og alt det andet kan ikke andet end at ramme lige midt i dansecentret.

Præsentation af numre og bands blev holdt på et absolut minimum, og det var musikken, der fik lov at være i centrum. Det var intet mindre end en noget nær perfekt aften, med fantastisk musik. En koncert, der ramte stemningen på dagen.