She Wants Revenge: Escenario Fiberfib.com, Benicàssim

She Wants Revenge, Escenario Fiberfib.com, Benicàssim

Anmeldt af John Fogde | GAFFA

(Foto: John Fogde)

Den amerikanske duo She Wants Revenge var til lejligheden blevet udvidet med en trommeslager og en guitarist til at hjælpe frontmand Justin Warfield og den musikalske altmuligmand Adam Bravin. Som på deres debutplade blev koncerten åbnet med ”Red Flags And Long Nights”, der viste bandet fra deres bedste side. Nummeret er blandt duoens bedste, men samtidig blev det leveret med samme tilbagelænede coolness, der får deres stærkestes materiale til at virke bedst.

Sjovt nok var den udvidede rockbesætning både en styrke og en svaghed. De ekstra medlemmer tilføjede en energi, der fik de svagere sange til at virke stærkere. Men samtidig betød det også, at nogle af de stærkere, der vinder ved deres simpelhed, druknede en smule i støj. Et af de numre, der dog blandede det bedste af begge verdener, var ”I Don’t Want To Fall In Love”. Warfield indledte nummeret med at sige, at eftersom det var første gang, han besøgte Spanien, ville han høre, om folk ikke havde lyst til at danse med ham. Det havde de, og der blev også sunget grundigt med på omkvædet.

Et andet højdepunkt var den dystre ”Out Of Control”, der blev spillet i begyndelsen af koncerten, mens de fire musikere stadig lød mere elektroniske end rockede. Det absolutte højdepunkt på gruppens debutplade er sangen ”Tear You Apart”, der naturligt nok blev spillet som sidste nummer. Sangen blev dog ikke helt den kulmination, man kunne have håbet på, da den insisterende kølighed samt underliggende subtilitet blev forvandlet til lige-på-og-hårdt rockmusik. Omkvædet er dog stærkt nok til at det stadig var en fin afslutning på koncerten, der med sine omkring 45 minutter var blandt de korteste på festivalen.