The Storm: Where The Storm Meets The Ground

The Storm
Where The Storm Meets The Ground

CD / Universal Music
Udgivelse D. 11.02.2008
Lars Löbner Jeppesen

Det rygtes, at der skulle den dyreste danske albumproduktion til for at fremstille det album, som Pernille Rosendahl og Johan Wohlert drømte om at kreere. Der er da heller ikke skyggen af mistanke om, at der er blevet sprunget over, hvor gærdet er lavest på denne grandiose debut, som indledes med en ganske udfordrende og effen førstesingle, Drops In The Ocean. Men på trods af dennes underholdende musikalske kvantespring står det klart, at Rosendahl simpelthen ikke har organ til at matche den enorme musikalske spillen med musklerne. Hun bliver simpelthen blæst omkuld, og det kan vel ikke have sin rigtighed, at korsangerinderne skal stjæle showet, som det er tilfældet i Friendly Advice. Tekstmæssigt er der heller ikke meget mere at komme efter end i en tween-tøs’ poesibog, og under det Nightwish- og Evanescence-agtige bulder og brag titter lige så frejdige og naive melodier frem som i Pernilles gamle band Swan Lee – og der kommer altså stadig ikke noget harmonisk ud af at skyde gråspurve med kanoner. Efter utallige gennemlytninger kan der hist og pist spottes et par småt fængende omkvæd, der redder pladen fra at være en komplet katastrofe, men kløften mellem det bombastiske udtryk og det letbenede indhold er simpelthen for stor. Privat er der meget muligt harmoni mellem Pernille og Johan, men musikalsk burde de opsøge en parterapeut, for her matcher de hinanden som ibenholt og balsatræ, Maybach og Multipla, og uanset hvor hårdt du får Queen- og Gasolin’-produceren Roy Thomas Baker til at røre, kan man ikke blande olie og vand.