Lily Electric : Pop Revo 09, VoxHall, Århus

Lily Electric , Pop Revo 09, VoxHall, Århus

Den århusianske Pop Revo-festival med fokus på indiepop/rock og det, der ligner, blev fredag aften skudt i gang af de Berlin-bosatte danskere Lily Electric. Bandet gik på scenen allerede 19.30 på et tidspunkt, hvor salen langtfra var fuld, men det lod nu ikke til at påvirke kvartetten, som selvsikkert lagde ud med et nyt nummer med den finanskriseinspirerede titel "Consuming Has Left Us Poor" indeholdende en lang, instrumental intro. Her fik man rig lejlighed til at nyde, hvor teknisk dygtige musikere Lily Electric er, og hvor mange elegante guitarfigurer, deres musik rummer. Gruppen er mildt sagt godt sammenspillet, og man kunne ikke høre, at bassisten Jens Hein var ny i jobbet, ligesom trommeslageren, Andreas Aurelius, var vikar. Begge de to sidstnævnte spiller i øvrigt også i Mellemblond.

Ellers er en stor del af Lily Electrics udtryk samspillet mellem de to sangere og guitarister Bjarke Porsmose og Tobias Mynborg, hvis guitarer det meste af koncerten flettede sig smukt ind og ud af hinanden, ligesom Mynborg også leverede fine backingvokaler til Porsmoses lead-ditto, om end begge vokaler lå en smule for lavt i mikset. Sangene var primært hentet fra Lily Electrics nye, selvudgivne og absolut habile ep "Lovelite EP", tilsat enkelte godbidder fra gruppens et år gamle og ligeledes fine debutalbum "You're In The Painting You Saw" og et (for mig i hvert fald) nyt nummer med titlen "Someone To Turn To". Absolut udmærkede - og egentlig ikke særlig alternative - sange, som blev leveret upåklageligt fra scenen, en smule mere støjende end på plade. Man kunne dog godt have ønsket sig en smule mere publikumskontakt fra det temmelig fåmælte band, som heller ikke ligefrem nidstirrede publikum, men snarere holdt fokus på gulvet eller på baren hinsides gulvet i salen. Men en absolut hæderlig start på to dages festival for såkaldt alternativ pop og rock.