Love Is All : Pop Revo 09, VoxHall, Århus

Love Is All , Pop Revo 09, VoxHall, Århus

Göteborg-gruppen Love Is All har i de senere år fået en del omtale blandt indie-fans både i Europa og USA og er derfor oplagte gæster på Pop Revo-festivalen. Og kvintetten lagde da også ud i fin stil med "Wishing Well". En arketypisk Love Is All-sang, det vil sige en enkel, højenergisk og meget melodisk popsang spillet støjende og punket på guitar, bas, trommer, keyboard og - saxofon. Det ellers i indie-kredse (helt ufortjent) politisk ukorrekte instrumentet er kommet til ære og værdighed hos Love Is All, der bruger det på næsten alle deres numre. Dog mest som et krydderi - i bedste punkånd er der ingen soloer.

Love Is All fortsatte i det høje tempo og med det sprudlende energiniveau i deres næste sange, ja, faktisk næsten hele koncerten igennem, om end det også blev til enkelte en smule mere afdæmpede sange. Desværre druknede forsanger Josephine Olaussons let skingre, men stadig charmerende stemme en smule i det samlede lydbillede, og det samme gjaldt hendes lejlighedsvise vokale assistent, guitarist Nicholaus Sparding. Dermed blev det lidt svært at høre gruppens tekster, som ellers kan være ganske underholdende, eksempelvis "Last Choice", om de kameler (og måske andre ting), man kan risikere at måtte sluge, hvis man insisterer ikke at ville gå alene hjem fra en fest. Omvendt skal det dog siges, at de fem musikere faktisk er ganske habile på deres instrumenter, det punkede udtryk til trods - ikke mindst hvis man sammenligner med et af festivalens andre navne, Television Personalities. Love Is All havde i øvrigt også et par svensksprogede sange med på sætlisten, og de var heller ikke uefne.

På tre kvarter fik Love Is Alle fyret 12 fyrige sange af, og jeg kedede mig ikke. Og det så heller ikke ud til, at hverken band eller publikum gjorde det.