Supercharger: Spot Festival 2009, Musikhuset, Filuren, Århus

Supercharger, Spot Festival 2009, Musikhuset, Filuren, Århus

Anmeldt af Roy Fogde | GAFFA

"What's in a name?" spurgte William Shakespeare engang, og man må sige at bandet Supercharger har fundet et navn der passer perfekt til dem. For der er dømt høj-oktan rock 'n' roll fra ende til anden, i en stil som minder om hedengangne The Hellacopters, og til tider AC/DC. Der er med andre ord machismo i rå mængder og rocksange, der meget passende handler om at spille og høre rockmusik.

Det er langtfra nytænkende eller åndeligt stimulerende, men det er medrivende som bare pokker. Og når de fem københavnske rockere endda supplerer op med en honky tonk pianist og en korsangerinde, så glemmer man næsten at Supercharger faktisk kommer fra vores egen lille andedam. For med titler som for eksempel "Hell Motel", er det tydeligt at bandet trækker store veksler på den amerikanske bikeræstetik, på samme måde som Pilgrimz og så mange andre.

Der er fra første sekund heller ikke så meget tvivl om, hvad der skal ske, for der bliver spillet hårdt og kontant fra alle kanter og fremvist nogle ganske imponerende tatoveringer. Der er ingen plads til ballader, kun en masse motorcykelrock, med en vokal der mestendels bliver skreget og krænget ud, med en kærlig hilsen til både Brian Johnson fra førnævnte australske rockere og Lou Koller fra Sick Of It All.

På den halve time, bandet fik lov at spille, kunne man som publikum knap finde overskud til at kigge, om der var andre i salen, fordi der foregik så meget på scenen - og det er uden tvivl en kvalitet i sig selv. Men det er også meget sigende, at man efter sidste tone var slået an havde svært ved at huske de enkelte sange. For Supercharger er et band, som i høj grad lever på deres energi og gode humør. Det er fedt i øjeblikket, men bagefter kan man snildt gå videre med sin dag uden at tænke yderligere over, hvad man lige har set.

Men når man er der, musikken spiller, og Supercharger kaster sig hovedkulds ud i en større AC/DC-pastiche med ordene "Er I klar til at boogie-woogie?", så må man bare lette på hatten og sige ja. Det er vi i høj grad!