Little Boots : Roskilde Festival, Cosmopol

Little Boots , Roskilde Festival, Cosmopol

Anmeldt af Peter Ramsdal | GAFFA

Da 25-årige Victoria Hesketh alias Little Boots blev introduceret inden koncerten på Cosmopol-scenen, blev publikum bedt om at spænde de høje hæle og begynde at danse. Det blev en ganske præcis varedeklaration på en ganske kort koncert. Hovedpersonen selv havde i hvert fald fulgt opfordringen og havde taget de høje stiletter på foruden en kropsnær lilla pailletbesat kjole. Bakket op af det ganske lille band bestående af trommer og synthesizer leverede hun sine små popgodbidder fra sit netop udkomne debutalbum "Hands". Hun åbnede ballet med "Earthquake", som hurtigt etablerede rammen om en koncert med smag af 80'er pop og ikke mindst Kylie Minogue. Det er svært ikke at sammenligne hende med Kylie Minogue både på grund af hendes klejne statur og store udstråling, og selv om hun just har udgivet sin debut, virkede hun allerede særdeles scenevant og allerede under det andet nummer "Meddle" fik hun publikum til at klappe i takt.

Little Boots vandt tidligere på året afstemningen BBC Sound of Music 2009, og selv om mange popartister ofte ender som "this year's flavour", viste koncerten på Cosmopol, at der er tilstrækkelig med både sang og dansetalent til at skabe en langtidsholdbar entertainer i stil med det australske forbillede. Hendes electropop er måske ikke skabt i musikhistoriens dybe tallerken, men til gengæld fyrede hun hits som "New In Town" og "Remedy" af med en smittende begejstring, og hun virkede oprigtig, når hun takkede publikum for at være dukket op til koncerten. Forfriskende med en musiker, der opfører sig, som om hun har mange års erfaring, men som viste en debutants spilleglæde. En begejstring, der også viste sig i det effektfulde afslutningsnummer "Stuck On Repeat", hvor hun sprang ned fra et lille podie i sine høje stiletter, og næsten snublede, men alligevel holdt sig på fødderne. Et ganske rammende billede på koncerten.