Whitney Houston
I Look To You

Whitney Houston: I Look To You

Album / Sony Music
Udgivelse D. 31.08.2009
Sohail Hassan

Whitney Houston har været tavs siden 2002, hvor hendes seneste album fejlede. Divaen, som har solgt over 170 mio. plader og vundet 411 priser, havde allerede tænkt på at købe en ø og trække sig tilbage, men super-produceren Clive Davis ville ikke lade sit livs største fund fade ud. Han fik Whitney overbevist om, at hun stadig har det. Så som en anden MJ skulle hun ind i trædemøllen igen. Flankeret som sædvanlig af en række stjerneproducere, der sikkert har fået besked på at tage sig ekstra sammen og bringe deres A-game forsøger hun endnu et comeback. Flagskibet, første single Million Dollar Bill, er en poppet sag med et lækkert retro-groove, produceret af en umage parring af Swizz Beats og Alicia Keys. Måske en vindende blanding. På resten af skiven tager poppen overhånd og leveres af producere som Danja, Tricky Stewart, R. Kelly og Akon. Akon synger også, med sædvanlig hjælp fra auto-tune og ekko-effekter, duet med selveste Whitney. Ikke særlig god stil. Stil er til gengæld i højsædet på det ene nummer af ikonerne David Foster og Diane Warren, I Didn't Know My Own Strength, der meget godt beskriver Whitneys begrundelse for at lave dette album. Harvey Mason Jr. laver vokalarrangementerne, men ak, Whitneys stemme lyder flere steder temmelig rusten og tam. Man skal lytte længe efter steder, hvor noget af den gamle gnist skinner igennem. Dette album kan med den hårde pop-indsprøjtning og radio-venlige toner godt føre Whitney tilbage på hitlisterne, men det bliver ikke pga. Whitneys indsats så meget som hendes stjernestatus.