Diverse kunstnere: Songs For A Soundtrack - The Original Motion Picture Soundtrack For Simon & Malou

Diverse kunstnere
Songs For A Soundtrack - The Original Motion Picture Soundtrack For Simon & Malou

Album / Mermaid Records
Udgivelse D. 02.11.2009
Ole Rosenstand Svidt

Soundtracks er ofte nogle musikalske rodebutikker, men det gælder bestemt ikke lydsporet til den nye danske, romantiske komedie Simon & Malou. Albummet bærer i dén grad præg af en gennemgående kunstnerisk strategi, som lidt overraskende ligger i hænderne på modellen og skuespilleren Cecilie Thomsen, der her viser store evner som kurator. Numrene er primært coverversioner af ældre, men ikke alt for gennemtærskede udenlandske sange fremført med 60'er-inspireret lyd, tilsat et par nyskrevne sange af så prominente folk som Bryan Adams og det tilsyneladede umage, men velfungerede par Jonas Bjerre og Kasper Winding. Blandt højdepunkterne er C.V. Jørgensens første indspilning i otte år, en fortolkning af The Korgis' smukke Everybody's Got To Learn Sometime med charmerende accent. En anden Jørgensen med fornavnet Steen dybdecrooner gennem tre sange, heraf to i duet med henholdsvis Sune Rose Wagner og Hannah Schneider (men desværre ikke C.V.), og de klæder alle hinanden. Bryan Adams' bidrag, den retro-klingende No Time For Love, bliver fremført af det nye danske navn Maria Apetri, også kendt som Fallulah, og hun gør det udmærket. Jonas Bjerre og Kasper Winding fremfører deres sang Talking About It under gruppenavnet Diamonds For Eyes i fin stil, og lyder mere som Mew end Winding. Thomas Troelsen er naturligvis også hevet om bord som producer og holder niveauet, ligesom Tim Christensen, Kelly Jones (ikke ham fra Stereophonics) og Ane Trolle pynter op. Se muligvis filmen, køb lydsporet.