Oh Stacy: Musikcaféen, København

Oh Stacy, Musikcaféen, København

Oh Stacy: Musikcaféen, København

Anmeldt af Hansen | GAFFA

Torsdag landede vinteren tungt i Danmark, men indenfor på anden sal i Musikcaféen kæmpede århusianske Oh Stacy! hårdt for at få lidt varme i gulvet og folk. Deres hurtige og tekniske indiepop blev affyret præcist og dygtigt, men rigtig varmt blev det aldrig.

Det er et band, der trives bedst i medvind, hvad de da også har haft en del af, og i aftes lykkedes det aldrig helt at komme ud over scenekanten. Der er stadig ikke en finger at sætte på nogle af musikerne, men det virkede ikke nær så fermt, som da undertegnede så dem på Skanderborg og i Lyngby kulturhus. De kan være et helt overvældende liveband, men det var lidt svært at se i går. De har stadig nogle bangin' hits, men de har også en del sange, der mest fungerer i bølgen og begejstringen. Og de faldt igennem i går.

Oh Stacy! havde bestemt heller ikke omstændighederne med sig. Et næsten tomt lokale og lidt for høj lyd. Og før dem et opvarmningsband, der havde valgt at trække den en time og ikke rigtig imponere heller. Strangers On A Train spiller en minimal og skramlet surf, der har nogle cool elementer, men desværre bliver overksygget af sangerindens drøm at være Rawk. Når hun er cool, fungerer det rigtig fint, men de dramatiske og råbende stykker virkede søgte og unødvendige. De fleste af numrene førte ikke rigtig nogen vegne. Det er egentlig OK med surf, men de kunne godt vægte stemning og coolness mere end drama og passion.

En lidt utilfredsstillet aften, hvor jeg egentlig havde håbet på bedre med begge bands, men også ved, at de kan levere det en anden gang. Hvad kan man gøre mod snedriver og islag på vejene?