The Olympics : Spot, VoxHall, Århus

The Olympics , Spot, VoxHall, Århus

The Olympics : Spot, VoxHall, Århus

Den københavnske kvintet The Olympics fik en del vind i sejlene i 2009, da de var en af fire vindere af talentkonkurrencen KarriereKanonen og i den forbindelse fik masser af spilletid på P3, ikke mindst med sangen "Superheroes". Men sidste år er som bekendt længe siden, så hvordan står det til i The Olympics-lejren anno 2010?

Ikke helt skidt, lader det til. Fremmødet på VoxHall var forholdsvis pænt, selvom det endnu kun var fredag eftermiddag, og de fremmødte publikummer kunne blandt andet glæde sig over at få udleveret gratis The Olympics-ep'er - i hvert fald dem, der kom først. En udmærket idé at komme publikum i møde på, men The Olympics' musik er i sig selv også ganske venligsindet. Betegnelsen "pop/rock med et strejf af elektro" lyder kedelig, men det er vel det, de spiller? Særligt alternativt, eksperimenterende eller indie-agtigt er det i hvert fald ikke. Tværtimod er den gode melodi og det iørefaldende omkvæd i højsædet, ligesom vokalharmonierne er det. Musikken tilsættes et par skvæt analoge synths og elektroniske trommer, som sender tankerne tilbage til 80'erne, ligesom de små guitarsoloer gør, men først og fremmest er det vel popmusik.

The Olympics' er glimrende musikere og har i Niklas Frost Iversen en sanger med en både følsom og solid vokal. Og selv om jeg må indrømme, at jeg ikke kendte ret mange af sangene på forhånd - en del var vist også af nyere dato - så kunne jeg synge med på dem alle sammen. Bare man har hørt omkvædet én gang, sidder det fast, og det må siges at være en vigtig kvalitet ved popmusik. At The Olympics så ikke har genopfundet det sennepsdrevne automobil, det kan jeg godt leve med. Ifølge deres MySpace-profil har gruppen endnu ikke nogen pladekontrakt. Højst besynderligt.