Scissor Sisters
Night Work

Scissor Sisters: Night Work

Album / Universal Music
Udgivelse D. 28.06.2010
Signe Bønsvig Wehding

Opfølgeren til Ta-Dah fra de gay-fest-glade Scissor Sisters har været længe undervejs. Elton John, som har været tæt på bandet i mange år, disk'ede sidste år det, de troede var et nyt album, og siden da har primært forsanger Jake Shears knoklet rundt i Berlin, hvor han har danset, skrevet nye sange og danset. Night Works med sit skønt nostalgiske Flashdance- lignende cover, samler tråden fra 70'erne og 80'ernes klubscene op - der, hvor Frankie goes to Hollywood og alle de andre slap den. Og det gør Scissor Sisters i samarbejde med producer Stuart Price med 100 procents dedikation. Albummet er renset for ballader, er gennemført danse-fanatisk/-fantastisk og lukker oven i købet med en af albummets stærkeste skæringer: Invisible Light. Et nummer, som er noget så listigt som en Pink Floyd-inspireret vokal og versopbygning kombineret med et forrygende diskoomkvæd. Nummeret illustrerer samtidig fint balancen mellem Jakes og Ana Matronics vokaler, som er fordelt gennem albummet, så ingen af dem bliver uudholdelige. Titelnummeret kommer til at tilfredsstille alle, der har ventet med længsel på noget at udskifte I Don't Feel Like Dancing med lørdag aften, mens singleforløberen Fire With Fire, som er mere Elton John-inspireret, varsler et band, som faktisk er modnet og målrettet. Der er enkelte missere, f.eks. Harder You Get, som med sin Kravitz-inspirerede guitar og "what I really wanna know is"-linjer ikke er så røvtight, som coveret vil bilde os ind. Men overordnet toner Scissor Sisters rent (regnbue)flag med Night Work - du kommer ikke til at stå stille. Det her er vejen til baller af stål.