Bon Homme : Lays Scenen, Start Festival

Bon Homme , Lays Scenen, Start Festival

Bon Homme : Lays Scenen, Start Festival

Anmeldt af Nynne Hein Møller | GAFFA

Bowlerhat og fuldskæg. Så har man et fuldstændigt genkendeligt look, og det er jo vigtigt i musikverdenen – hvad enten man hedder Lady Gaga eller Bon Homme. Tomas Høffding ligner altså allerede en stjerne, da han entreer scenen og placerer sig bag mikserpulten, mens trommeslageren tager plads bag ham. Og de to herrer skal vise sig at udgøre en rigtig fin kombination.

Med flotte visuals på bagtæppet lægger Bon Homme op til en electro-fest på Lays Scenen fra allerførste nummer. Beatsene er tunge, og trommeslageren lægger en solid bund på de catchy melodier. Musikken er som en fornem kombination af det fedeste 80'er synth (tænk Eurythmics' "Sweet Dreams Are Made Of This") og den electronica, som mange dygtige danskere har givet os gennem de sidste par år.

Især sangene hvor Høffding giver den gas med falsetstemme fungerer rigtig fint. Teksterne er enkle og bliver gentaget igen og igen, mens lyduniverset langsomt vokser sig større og udvikler sig over tid. Resultatet er ekstremt catchy, medrivende og iørefaldende. Noget som størstedelen af publikummet da også ser ud til at være enige i, da der, efterhånden som koncerten skrider frem, etableres et større og større dansegulv foran scenen.

Men nogle af passagerne bliver alligevel trukket lige lovligt i langdrag og bliver dermed en smule ensformige. Andre passager trækker lige lovligt meget på noget, der lyder som Spleen United. Men med undtagelse af det leverer Bon Homme, i samarbejde med sin hårdtarbejdende og ekstremt dygtige trommeslager, en superfed præstation, der får gejlet publikum op i høj feststemning. Godt klaret af den selvsikre superstjerne med bowlerhat og fuldskæg.