The Asteroids Galaxy Tour : Odeon, Roskilde

The Asteroids Galaxy Tour , Odeon, Roskilde

Anmeldt af Finn P. Madsen | GAFFA

Skal der være fest, så lad der være fest. Danske The Asteroids Galaxy Tour forstod på debuten, den overraskende vitale "Fruit", at få en musikalsk fest af dimensioner op at stå. Og det var da også den retning, der blev stukket ud, da bandet landede som en ren party-meteor på Odeon denne glohede eftermiddag. Selv om publikumskontakten måske ikke var prangende, så forstod The Asteroids Galaxy Tour at få deres glohede soul-vintage helt ud over scenekanten. Og det var noget der faldt i det stort fremmødte publikums smag.

Gruppen satte i gang med de to party-ravere "Push The Enevelope" og "The Sun Ain't Shining No More". Allerede her gav det bonus, at blæsersektionen var blevet udvidet fra to til tre personer. De lå smooth op ad den markante Mette Lindbergs kælne vokal, der lød som et kryds mellem Annisette og Amy Winehouse. Gennem det meste af koncerten formåede hun at imponere med sin meget personlige vokal.

"We don't care" lød det fra Mette Lindberg på "Sunshine Coolin'", mens hele gruppen upåvirket til sagen. Når man som backing band forstår at gå i bedene på de legendariske Bar-Kays og blive bedt om at være support-act for både Amy Winehouse og Kate Perry, så har man noget at have det i. Sidstnævntes overskygges da også fuldstændig af The Asteroids Galaxy Tour indiskutable talent.

At gruppen har hitpotentiale og forstår at pakke sangene ind i de mest labre grooves, blev luftet så rigeligt på "Bad Fever", "Around The Bend" og ikke mindst den afsluttende "The Golden Age". Samtidig fik vi også en lektion i, at bandet skal tages seriøst og er meget mere end en flygtig tur i hitkarrusellen. På den syrede "Inner City Blues" byggede gruppen en fantastisk lydkulisse op, hvor de glidende baslinjer gik i tæt forening med de tjekkede blæsere, der lød som hel ambulance- udrykning. The Astoids Galaxay Tour er blevet en scenevant størrelse og forstod tilmed med at præsentere tre helt nye numre med lethed. De gled fantastisk ind i sættet. Næste gang tager de os nok med på en tur til stjernerne.